Jakobsdottir Svava - Gunlodos saga
1998
Lietuvių kalba
„Vaga“, 224 psl., serija "Garsiausios XX a. pabaigos knygos".
Jūsų duomenys griežtai tvarkomi pagal Duomenų apsaugos reglamentą.
Pristatymas per 1-3 darbo dienas
Pas mus taikomas standartinis prekių grąžinimas (14 kalendorinių dienų)
Paauglė Disa sučiupta bevagianti iš muziejaus senieną - auksinį dubenį. Ar ji priklauso teroristų, vagiančių meno vertybes, grupuotei, ar yra tiesiog pamišusi - juk bando pasiteisinti neįtikėtina istorija…? - svarsto ne tik teisėsaugos pareigūnai, bet ir mergaitės motina, kurios vidinio monologo forma ir parašytas romanas. Kadaise Dievas Odinas praleido tris naktis su milžine Gunloda, kad gautų iš jos tris gurkšnius poezijos midaus, o tada atnešė jį kaip dovaną Dievams ir žmonėms. Tokį mitą pasakoja Edos - senovės skandinavų šventraščiai. S. Jakobsdottir, aišku, šį mitą perkuria savaip. Mitinių laikų įvykis perkeliamas į konkrečią istorinę epochą - žalvario amžiaus pabaigą - geležies amžiaus pradžią. Žalvario amžius autorei - Deivės epocha, kurioje nepažįstamas karas ir geležis, kurioje kiekvienas reiškinys ar žmogus - tai vienas iš Deivės pavidalų, kur pati Deivė yra Poezija. Į šį pasaulį ir įsiveržia Odinas, atnešdamas iš pradžių geležį - metalą, svetimą Deivei, nes jis plėšiamas iš žemės įsčių, ardant pasaulio įstatymus - ir todėl ginklai, kalti iš šio metalo, imami naudoti karui - taip Žemė keršija…Negana to, kunigaikštis Odinas pats pasiskelbia Dievu… Vyriškasis pradas pavergia moteriškąjį - ir pasaulio harmonija sugriūva. Ją ir nori atsatyti knygos herojė Disa, pati išgyvendama Gunlodos istoriją, o kartu su Disa - ir jos motina - juk Deivėje laiko ir erdvės ribų nėra. "Gunlodos saga" - ne vien mito modifikacija. Tai ir moters kelias, ir poezija… Tiksliau, šie du dalykai sutampa. Ar bent jau turėtų sutapti. Moteris turi išsilaisvinti nuo aplinkinio pasaulio prievartos, sako autorė. Pavyzdžiui, Disa nenešioja laikrodžio, kuris, jos nuomone, rodo netikrą laiką, o reikia gyventi savo vidiniu laiku, į kurį įsiklausius galima atstatyti savąją darną. Disa laisva nuo bet kokių įstatymų - ji paklūsta tik sau pačiai ir joje glūdinčiai Deivei. Abejingai priima ir motinos rūpestį - nes "kai Deivė įsikūnija manyje, ji ten yra visa. Sykiu ir blogiausiu savo pavidalu. Kitaip būčiau nei įdaužtas dubuo". Sekdama dukterimi, išsilaisvina ir motina: iki tol sėkminga verslininkė, gyvenusi pagal vyrišką modelį, atranda savo, kaip moters, būtį. Knyga skirta moterims ir poetams. Poetai tegul patys galvoja dėl ko, o moterims, tikiuosi, "Gunlodos saga" padės įžvelgti savyje Deivę ir nebūti įskilusiu dubeniu netikrame laike.
Skelbimo komentaras: Truputį palamdytas viršelis.